Suplementy, które warto zastosować trenując judo


Obecnie bardzo dużo osób trenujących judo sporo uwagi poświęca suplementacji. Wydają oni spore kwoty na suplementy, które albo nie są im potrzebne albo po prostu nie działają. Często zapominają oni o tak podstawowych sprawach jak odpowiednio dobrana i zbilansowana dieta oraz właściwa regeneracja/odnowa biologiczna po wyczerpujących treningach.

Suplementacja to tak na prawdę ostatni element układanki (po diecie, treningu, regeneracji), który może pomóc w osiągnięciu obranego celu.

Suplementy, które warto zastosować trenując judo:

 

1. Kreatyna

Stosowanie: 6-8 tygodni, potem 6-8 tygodni przerwy (siła), rośnie waga :/

 

2. Beta-alanina

3-5 g dziennie przez kilka miesięcy (wytrzymałość)

 

3. BCAA (aminokwasy rozgałęzione)

Okołotreningowo (przed ćwiczeniami i w trakcie treningu), także w trakcie długich treningów, np. razem z węglowodanami (zapobiegają katabolizmowi mięśniowemu)

 

4. Napój izotoniczny

Stosowany podczas treningu zapobiega odwodnieniu oraz ubytkom elektrolitów i minerałów

 

5. Preparat multiwitaminowy

Profilaktycznie, prozdrowotnie, uzupełnienie diety.

Ostatnio pojawiają się produkty zaprojektowane typowo dla trenujących sporty walki (nie zawierają one między innymi tzw. pomperów/NO boosterów, które u pewnych osób mogą utrudniać treningi poprzez zbytnie ukrwienie mięśni a tym samy spowolnienie wykonywanych ruchów).

Suplementy te są mieszankami składników, które maja na celu pobudzić organizm przed treningiem, szybko uzupełnienie niedobory witamin, minerałów i innych makroskładników po lub w trakcie treningu.

 

Na podstawie artykułu ze strony mocni.net

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.